Javne družbe

Poročanje javnih družb v enotni elektronski obliki - ESEF


16.10.2020: ATVP je pripravila vprašalnik za oceno pripravljenosti zavezancev na poročanje v ESEF formatu. Vprašalnik najdete na spletni strani https://www.a-tvp.si/priprave-ESEF-oktober-2020 . ATVP se vsem zavezanem za izpolnitev vprašalnika vnaprej zahvaljuje.


8. 9. 2020: Organizacija XBRL International je v mesecu avgustu posodobila podatke o ponudnikih ESEF poročanja v Republiki Sloveniji, katere najdete v dokumentu Slovenia_ESEF_Offerings_8_20.pdf. Dokument je last podjetja XBRL International (https://www.xbrl.org/).


1. 7. 2020: Organizacija XBRL International je v mesecu juniju izvedla raziskavo ponudnikov ESEF poročanja v Republiki Sloveniji, katero najdete v dokumentu Slovenia_ESEF_Offerings.pdf. Dokument je last podjetja XBRL International (https://www.xbrl.org/).  

 

18. 6. 2020: 17. junija 2020 je ESMA na svoji spletni strani objavila primer letnega finančnega poročila v ESEF formatu. Letno finančno poročilo Global LEI Foundation za leto 2019 je pripravljeno v skladu z zahtevami Delegirane uredbe Komisije 2019/815 in priporočili ESMA iz ESEF Reporting Manual, zadnjič posodobljenega v juliju 2019.

Poročilo je dostopno na naslednji povezavi:  https://www.esma.europa.eu/press-news/esma-news/esma-publishes-example-annual-financial-report-in-esef-format


31. 3. 2020:  23. marca 2020 je ESMA na svoji spletni strani objavila orodje z nazivom »ESEF Conformance Suite« kot pomoč pri implementaciji ESEF regulative. Najdete ga na  https://www.esma.europa.eu/sites/default/files/library/esef_conformancesuite_2020-03-06.zip . 

Orodje je namenjeno tehničnemu osebju zavezancev, da preveri ali je programska rešitev, katero uporabljajo za pripravo ESEF poročil skladna z ESEF zahtevami. 

 

ESEF Conformance Suite vsebuje 157 XBRL poročilnih paketov razdeljenih v 60 testov. Zraven je priložena tudi Excel datoteka, ki opisuje pravila, navodila in testne primere, skupaj s pričakovanimi napakami v primeru neskladnosti. Za vsako določeno pravilo in navodilo so pripravili vsaj eno primer skladnega in neskladnega primera.

 

17. 12. 2019:  16. oktobra 2019 je bila v Uradnem listu Evropske unije objavljena Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/2100 z dne 30. septembra 2019 o spremembi Delegirane uredbe (WU) 2019/815 v zvezi s posodobitvami taksonomije, ki se uporabljajo za enotno elektronsko obliko poročanja. Uredba se uporablja za letna računovodska poročila, ki vsebujejo računovodske izkaze za poslovna leta, ki se začnejo 1. januarja 2020 ali pozneje.

18. 11. 2019: Agencija je pripravila naslednje dokumente v povezavi z delavnico dne 22. 11. 2019:

  1. Prezentacija: ESEF DELAVNICA - prezentacija.pdf
  2. XBRL primer: airfranceklm_2016.zip (uporabljen primer iz spletne strani https://www.esma.europa.eu/field-test-esef)
  3. Primer priprave letnega poročila: https://www.gleif.org/en/about/governance/annual-report.

Agencija priporoča vsem udeležencem delavnice, da si pred samim predavanjem natisnejo prezentacijo.

9. 10. 2019: Agencija vabi na DELAVNICO Z NASLOVOM POROČANJE JAVNIH DRUŽB V ENOTNI ELEKTRONSKI OBLIKI ESEF, ki se bo 22. 11. 2019 izvajala v prostorih Pravne fakultete univerze v Ljubljani. Vabilo javnim družbam je dostopno tukaj.

7. 10. 2019: Agencija bo v tem delu objavljala pomembnejše informacije v zvezi s prehodom javnih družb na poročanje v enotni elektronski obliki – ESEF. Mednje bo (gl. spodaj) vključila tudi pomembnejša vprašanja javnih družb glede ESEF ter odgovore Agencije nanje. Se pa tudi na tem mestu opozarja na okrožnico Agencije z dne 11. 4. 2019 , ki je objavljena tukaj

Poročanje javnih družb

6. 7. 2016: Agencija je spremenila funkcionalno specifikacijo za elektronsko poročanje javnih družb. Dokument je na voljo tukaj. Agencija je dodala polje za vnos imena notranje informacije.

24. 5. 2016: Agencija je pripravila spremenjeno funkcionalno specifikacijo za elektronsko poročanje javnih družb. Dokument je na voljo tukaj. Specifikacija še vedno vključuje informacije o poročanju podatkov o osebah, ki so jim dostopne notranje informacije (SONI-1) ter o obveščanju Agencije o odložitvi objave notranje informacije (ODNI). Velja pa, da se bo od dne 3. 7. 2016 dalje neposredno uporabljala Izvedbena uredba Komisije (EU) 2016/347, ki je predpisala novo obliko poročanja o osebah, ki so jim dostopne notranje informacije. S tem v zvezi je Agencija prej omenjeno funkcionalno specifikacijo spremenila, sama pa bo s tehnično rešitvijo zagotovila poročanje v obliki oziroma z vsebino, kot jo predpisuje prej omenjena uredba.

Agencija bo v zvezi s poročanjem o osebah, ki so jim dostopne notranje informacije dne 15.6.2016 vzpostavila testno okolje, ki bo trajalo do dne 2.7.2016. Po pričetku uporabe Izvedbene uredba Komisije (EU) 2016/347 bo dne 3. 7. 2016 vzpostavljeno produkcijsko okolje, zavezanci pa bodo poročila po stanju na naveden datum lahko posredovali do dne 6. 7. 2016.

1.4.2014: Agencija je z dananšnjim dnem vzpostavila produkcijsko okolje za poročanje javnih družb, ki odslej omogoča pošiljanje poročil samo z 10-mestno matično številko.

31.1.2012: Agencija je objavila zadnjo verzijo funkcionalne specifikacije za elektronsko poročanje javnih družb. Dokument je na voljo tukaj. Hkrati je bil ažuriran tudi odgovor na vprašanje 3. v rubriki Pogosta vprašanja. Z dnem 1.2.2012 bo vzpostavljeno produkcijsko okolje, zavezanci pa bodo poročila po stanju na dan 1.2.2012 lahko posredovali do 3.2.2012.

20.1.2012: Agencija je pripravila spremenjeno in dopolnjeno funkcionalno specifikacijo za elektronsko poročanje javnih družb. Dokument je v obliki ''Sledi spremembam'' in je na voljo tukaj.

17.11.2011: Agencija je pripravila funkcionalno specifikacijo za elektronsko poročanje javnih družb. Specifikacija vključuje informacije o poročanju podaktov o osebah, ki so jim dostopne notranje informacije (SONI) ter o obveščanju Agencije o odložitvi objave notranje informacije (ODNI). Dokument je na voljo tukaj.


Pogosta vprašanja:

1. Prejeli smo kartico RSA SecurID, Dogovor o pogojih uporabe kartic RSA SecurID in navodila za izmenjavo PGP ključev. Kaj moramo storiti?

Odgovor: Najprej preverite, če se serijska številka kartice ujema s serijsko številko v Dogovoru, nato pa oba izvoda Dogovora, podpisana s strani zakonitega zastopnika vaše družbe ter žigosana, pošljete Agenciji. Za namen elektronskega podpisovanja na računalnike, s katerih se bo izvajalo poročanje, namestite aplikacijo GnuPG 1.4.11. Po instalaciji aplikacije, morate skladno z navodili za izmenjavo PGP ključev generirati ključe ter elektronsko datoteko s ključem izvoziti v datoteko in jo posredovati Agenciji. Hkrati pa morate ločeno po pošti posredovati še ''prstni odtis'' ključa.

2. Kako namestiti aplikacijo GnuPG?

Odgovor: Namestitev je preprosta z zagonom datoteke, pri čemer lahko vse nastavitve pustite privzete. Da bo uporabnik ključ lahko uporabljal za podpisovanje, je nujno, da je ključ generiran pod uporabniškim profilom, torej da ključ generira dejanski uporabnik, ko je prijavljen v računalnik ! Več informacij je na voljo tudi na www.gnupg.org.

3. Ali je potrebno elektronsko poročati tudi za osebe, ki nimajo več dostopa do notranjih informacij?

Odgovor: Za potrebe elektronskega poročanja JDDAT02 velja, da je potrebno poročati samo za osebe, ki so na dan 1.7.2016 ali kasneje imele dostop do notranjih informacij. To pomeni, da za osebe, za katere je datum prenehanja dostopa do notranjih informacij pred 1.7.2016, ni potrebno elektronsko poročati. Seznam oseb, ki so imele dostop do notranjih informacij pred 1.7.2016, so javne družbe poročale na obrazcu JDDAT01. Agencija bo po potrebi, v zakonsko predpisanem roku hranjenja (5 let), na zahtevo še vedno lahko pridobila pri javni družbi obrazec JDDAT01.

4. Zaradi pogostih vprašanj glede testiranja objavljamo Navodila za izvedbo testiranja. Dokument dobite tukaj.

5. Pri generiranju datoteke SONI se ne zgodi nič oziroma ne dobim datoteke. Kaj je narobe?

Odgovor: Najverjetnejši problem je v varnostnih nastavitvah vašega spletnega brskalnika. Priporočamo vam, da spletno stran sistema za poročanje uvrstite med zaupanja vredne strani (Trusted Sites).

  1. Delovni čas ATVP: vsak delovni dan med 8. in 16. uro
  2. Sprejem pošte: vsak delovni dan med 8. in 15. uro,
    razen na delovna dneva 24. 12. in 31. 12. od 8. do 13. ure
  3. Medijsko središče: pr@atvp.si